باید برای تولید کالای فرهنگی درسطح بین‌الملل تلاش شود

چاپ تاریخ درج خبر : ۱۳۹۷/۱۰/۱۷

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محسن جوادی روز یکشنبه در آیین اختتامیه چهارمین دوره جایزه «فیروزه» در سالن همایش بوستان «گفتگو» با تقدیر از فعالان و تولیدکنندگان کالاهای فرهنگی، فعالیت در این عرصه را موجب بروز و ظهور خلاقیت های نو در جامعه و تولید کالاهای ارزشمند و فاخر مورد نیاز جامعه و نیز تولید انبوه آن را گامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد فرهنگ دانست.
وی با اشاره به ظرفیت های موجود قومی برای تکثر و تنوع تولید کالاهای مختلف فرهنگی، افزود: باید بتوانیم با تولید انبوه کالاهای فرهنگی ایرانی- اسلامی حضوری فعال و تاثیرگذار در بازارهای جهانی داشته و عرضه کننده کالا باشیم.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به جزئیات این دوره از جشنواره جایزه فیروزه، آن را حاصل تلاش و ایده سید عباس صالحی در دوران معاونت فرهنگی وزارت ارشاد دانست و ابراز امیدواری کرد: با استفاده از تجربیات دوران گذشته بتوانیم روز به روز به رونق این رویداد بیافزائیم.
جوادی حضور استارت‌آپ ها و حوزه پژوهش را از بخش‌های جدید این دوره جشنواره عنوان کرد و گفت: براین باوریم تولید کالاهای فرهنگی ارزشمند، تاثیرگذار و فاخر و مورد نیاز جامعه بدون پژوهش و تحقیق، محقق نخواهد شد.
معاون وزیر ارشاد تاکید کرد: باید دست در دست با تلاش و کوشش و ارائه ایده‌های نو و خلاق در جهت رشد و رونق اقتصاد فرهنگ گامهای اساسی برداشته شود.
آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره جایزه فیروزه هم اکنون با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش بوستان گفتگو در حال برگزاری است.
جایزه فیروزه (کالای فرهنگی با الگوی ایرانی-اسلامی) با محورهای نوشت افزار، اسباب بازی و سرگرمی، هدایای فرهنگی، کالاهای فرهنگ محور خانواده، پژوهش های فرهنگی با موضوعات اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی و ایده های استارتاپی برگزار شده است.
این جایزه زیرنظر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو بخش کالایی و پژوهش به شناسایی، معرفی، تقدیر و حمایت از دستاوردها، تولیدات و کالاهای فرهنگی و ایده‌های خلاق با الگوی ایرانی - اسلامی می‌پردازد.
نمایشگاهی از آثار رسیده به این جشنواره با حضور 50 استارتآپ از 12 دی ماه تا امروز در محل بوستان گفتگو برگزار بود.


روابط عمومی شرکت تعاونی لیتوگرافان